JSYK Roadtrip Downunder 2017

Home sweet Home

Home sweet home…..de laatste blog over onze reis schrijven we vanuit huis.

Gisterenavond om 20:45 uur hebben we na twee lange vluchten en een tussenstop in Dubai weer onze voeten gezet op Nederlandse bodem.

De laatste dag in Australië zijn we nog naar “Caversham Wildlife Park” gereden. We hadden namelijk tijdens onze reis héél veel mooie, gevaarlijke en bijzondere dieren in het wild gezien. Echter één dier leek wel een uitstervend diersoort. In het wild kwamen we ze maar niet tegen. En zeg nou eerlijk: Australië kan je toch niet verlaten zonder er één te hebben gezien? De laatste dag moesten we toch echt nog kangoeroes zien en in Caversham kan je ze zelfs ook nog voeren! We hadden niets tegen de jongens gezegd, want het leek ons wel een leuke verrassingsafsluiting. Dat vonden ze allebei ook, want we hebben nog aardig wat uurtjes in het park gelopen en kangoeroes geknuffeld en gevoerd. Kai wilde het liefst nog een kleine kangoeroe meenemen als huisdier, dat leek ons dan weer geen goed idee. Ook waren er nog heel veel koala’s in het park en zelfs nog een paar kleine koalaatjes, echt zo schattig! Na Caversham hebben we in “Hillarys” nog heerlijk “Fish and Chips” gegeten en daarna was het tijd om de auto in te leveren en in te checken voor onze reis naar Dubai.

Om 22:20 uur ging het vliegtuig naar Dubai. Op zich is de vlucht prima verlopen, maar wat een verschrikking is dat zo’n nachtvlucht. De enige die gewoon 8 uur aaneengesloten geslapen heeft was Kai. De vlucht duurde in totaal 11 uur. Helemaal geradbraakt kwamen we in ons hotel aan. We hebben eerst even ontbeten en vervolgens zijn we nog even gaan slapen. Behalve Kai, die ging op z’n tablet en was klaarwakker.

Na een paar uurtjes te hebben geslapen zijn we naar het zwembad van het hotel gegaan, want het is overdag door de hitte niet te doen iets te ondernemen. Pas aan het eind van de middag zijn we op pad gegaan. Het metronetwerk van Dubai kennen we inmiddels op onze broekzak. Heerlijk die airco daar! Deze keer zijn we met de metro naar “Palm Jumeirah” geweest. Dat is het bekende kunstmatig aangelegde schiereiland in de vorm van een palmboom. Om op het schiereiland te komen moet je met een monorail, die je brengt naar “Atlantis Hotel”,een over-de-top hotel met winkels, restaurants, een waterpark, dolfinarium en aquarium. Als je geen gast van het hotel bent kan je er rondkijken, maar wij waren er eigenlijk snel mee klaar. Teveel opsmuk naar onze smaak! Het enige 7-sterren hotel ter wereld “Burj Al Arab” was met de metro trouwens niet te bereiken, maar hebben we wel in de verte gezien. Na Palm Jumeirah hebben we de fonteinenshow nog een keer bezocht bij de “Dubai Mall” en daarna zijn we weer terug gegaan naar het hotel.

De volgende dag hebben we nog eventjes gezwommen en was het vervolgens tijd om naar het vliegveld te gaan voor de terugvlucht naar Nederland.

Wij hebben 8 heerlijke weken gehad in het prachtige Australië en hebben weer een hoop mooie herinneringen opgedaan. Leuk dat jullie onze blog hebben gevolgd en af en toe een reactie hebben geplaatst.

Groetjes Jeroen, Sabrina, Yoran en Kai.

Marga

Deze ervaring neemt niemand jullie meer af. Lieve groetjes Marga

Hans en Elly

Een prachtige vakantie pakken ze niet meer af Gr