JSYK Roadtrip Downunder 2017

The Tropic North

We zijn vandaag op onze eindbestemming van de oostkust aangekomen en zijn nu in Cairns. Nog drie dagen en dan moeten we ons huisje op wielen weer inleveren en vliegen we naar Perth.

De afgelopen dagen hebben we in “Daintree National Park” weer veel mooie (en spannende) dingen gezien en gedaan. Zo zijn we meerdere keren op krokodillensafari geweest met een rivierboot van de “Crocodile Express.” Vanaf Daintree Village vaart deze over de Daintree River, waar veel zoutwaterkrokodillen zitten. Al vrij snel zagen we een paar van deze machtige beesten. We zijn zelfs nog getuige geweest van een machtspelletje tussen twee krokodillen. Erg indrukwekkend om mee te maken!

Ook zijn we met de camper de rivier overgevaren met de “Daintree River Cable Ferry” om naar “Cape Tribulation” te gaan. Cape Tribulation is het oudste regenwoud ter wereld: “Where Rainforest meets the Reef.” Echt een prachtig gebied, met een steile kronkelige weg omhoog, wat met de camper net te doen was. We hebben daar een rainforestwalk gedaan bij Jindalba en zagen daar de bijzondere vogel “Cassowary”, een soort gekleurde struisvogel.

Verder zijn we nog naar “Mossman Gorge” geweest. Een stuk Aboriginalland (regenwoud), wat opengesteld is voor toerisme. We hebben daar een hele mooie wandeling gemaakt in de regen, maar gelukkig hadden we gele poncho’s bij ons!

Onze laatste betemming van “the Tropical North” was Cooktown, waar we twee dagen zijn geweest. Cooktown is de laatste plaats die je met een gewone auto kan bereiken, daarna gaat de weg over in een zandweg en is het alleen nog maar begaanbaar met een 4wd. Een bijzonder plaatsje wat in het teken staat van Captain Cook, die hier met zijn schip “HM Bark Endeavour” in 1770 strandde. Uiteraard hebben we verschillende bezienswaardigheden omtrent Captain Cook bekeken, wat de jongens iets minder interessant vonden. Geef hun maar krokodillen!

ADA GERARD SAS

Mooie dingen weer mogen zien en beleven de tijd gaat wel erg hard zo maar jullie wel heel veel mooie herrineringen geniet nog e en van deze mooie tijd gr ??

Monique

Geweldig hoor!!
Maar uhh nu al eindbestemming:(
Blijven jullie daar dan ook nog eventjes?
Geniet er nog maar ff van.

Dikke kus, Mo

Corry

Mooie foto's.
Zal best spannend zijn geweest toen jullie de krokodillen zagen.
Ik wens jullie een goeie terugreis.
Groetjes.