JSYK Roadtrip Downunder 2017

Baywatch in Nambucca Heads

We zijn we aangekomen in Nambucca Heads. In de zomermaanden schijnt dit een goede surfplek te zijn en is het een druk vakantiestadje. Nu zijn er geen surfers en is het best rustig. Wel is de temperatuur langzaam aan het oplopen naar 20 graden. “We love the Australian wintersun!”

Twee dagen geleden hebben we nog in Nelson Bay, nabij port Stephens, een walvissentocht gedaan. Al vrij snel kwamen we de eerste bultrugwalvissen tegen. Waanzinnig om deze grote beesten op hun trek naar het zuiden van dichtbij te kunnen zien. We hadden ook nog eens het geluk dat de walvissen aan het spelen waren en ze hun staart lieten zien. Behalve walvissen zagen we ook nog wat  zeehonden en een aantal dolfijnen.

Gisteren hadden we een reisdag en vandaag hebben we het rustig aan gedaan. Eerst hebben we aan de rivier naast de camping gevist en jawel…ook echt vis gevangen! De jongens hebben daarna nog een duik genomen in een veel te koud zwembad, want het was zo warm!! Vanmiddag zijn we in Nambucca nog naar de V-Wall geweest. Dat is een wandelpad met rotsen waar mensen allerlei tekeningen en teksten op hebben geverfd. Er zaten een paar mooie creaties bij. Nabij de V-Wall is een strandje met een grote hoge rots die je op kon klimmen. Aan de andere kant van deze rots is dan de zee, die met hoge golven tegen de rots slaat. Je kan daar op het vlakke stuk gewoon rustig staan. Iets meer naar de zee toe stonden ook enkelen mannen te vissen. Ik (Sabrina) was schelpen aan het zoeken voor Kai, dus heb het niet helemaal meegekregen, maar ineens hoorde ik Yoran in paniek gillen: “papa, nee niet doen, kom terug”, dus ik kijk om en zie ik Jeroen ineens bij de afgrond staan. Blijkt er dus een visser in het water te zijn gevallen! Jeroen, onze eigen “baywatch”, was gelijk in actie gekomen en heeft deze man dus uit het water gered, de held! De man had gelukkig, behalve een nat pak en een hengel die niet meer gered kon worden niets overgehouden van z’n val. En ook Jeroen bleef gelukkig ongedeerd. De jongens waren behoorlijk onder de indruk van deze gebeurtenis en er werd nog lang over nagepraat :-) Zo werd onze rustige dag toch nog een beetje spannend!

Hans en Elly

De Rotterdamse politie heeft er weer een held bij goed gedaan jochie!!!!!