JSYK Roadtrip Downunder 2017

Sydney en Wildlife in Port Stephens

Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder en gisteren aangekomen in Port Stephens, zo’n tweeënhalf uur rijden vanaf Sydney.

In Sydney hadden wij het idee om een kijkje te gaan nemen in Bondi Junction, maar dit verliep niet helemaal volgens plan. Allereerst werden wij, waarschijnlijk nog door de jetlag, erg laat wakker. Op zich is dat niet zo heel erg, alleen doordat het hier nu winter is, zijn de dagen erg kort. Al rond 17:00 uur is het hier donker. Om het meest uit de dag te halen moet je dus vroeg op. Er was nog tijd genoeg, maar voordat we weg zouden gaan, wilde Jeroen nog even de opvangbak van het vuile water in de camper legen. Dit lukte niet, want deze was verstopt. We hadden ook last van lekkage onder de gootsteen in het keukentje, dus er zat niets anders op dan terug te gaan naar het ophaalpunt van de camper. Daar konden ze het probleem gelukkig oplossen, maar zo waren we inmiddels wel een hele dag kwijt.

De volgende dag besloten we eerst een wandeling van 2 km te maken door Lane Cove National Park en daarna nog naar Sydney te gaan. De wandeling begon gelijk vanaf de camping, dus lekker makkelijk dachten wij. Vol enthousiasme begonnen we de tocht. Al vrij snel kwamen we op een picknickplek waar we héél veel kookaburra’s en kaketoes zagen, dat was erg leuk. Vol goede moed liepen we verder, maar ergens zijn we toch verkeerd gegaan. De wandeling ging steeds verder het bos in, veel rotsen moesten beklommen worden en het pad werd steeds smaller. Uiteindelijk zijn we wel weer terug gekomen op de camping, maar de tocht van maar 2 km was inmiddels wel een tocht van 11.5 km geworden, waar we met al dat geklauter zo’n 4 uur over hebben gedaan. Het was inmiddels al einde van de middag dat we besloten toch nog even naar Sydney te gaan en daar in Darling Harbour het pizzarestaurant op te zoeken waar we in 2013 ook waren geweest. Zo geinig dat Yoran (toen 7 jaar) het direct herkende. Na een goed gevulde buik, want heerlijk gegeten, hebben we nog een ferry genomen naar Circular Quay. Geweldig om Sydney in het donker vanaf het water te zien met al die lichtjes!

Nu zijn wij dus op een camping in port Stephens en hebben we een geweldige plek aan het water. Volgens de receptioniste komen hier elke ochtend bij vloed dolfijnen voorbij. Jeroen heeft er z’n wekker voor gezet, maar heeft helaas niets gezien.

Vandaag zijn we op zoek gegaan naar koala’s in het wild. Er schijnen hier in het gebied ongeveer 200 koala’s te zitten, maar ze zijn moeilijk te spotten. Via een boardwalk in Tilligerry, waar je tussen de eucalyptusbomen loopt zou je ze met een beetje mazzel kunnen zien. En jawel…wij hadden deze mazzel, hoog in de boom zagen wij een schattige koala zitten! Na het koalaspotten hadden we zin in nog meer wildlife, dus zijn we naar Anna Bay en Boat Harbour gereden om walvissen te spotten. Van mei tot november zijn hier de bultrugwalvissen te zien. Via verschillende lookouts kan je deze imposante beesten voorbij zien komen, echt geweldig om te zien. Morgen hebben we een boottocht geboekt en hopen we ze van héél dichtbij te zien, daarover later uiteraard meer.

ADA GERARD SAS

W at leuk zeg om dit weer te mogen lezen . Knap dat de jongens zolang hebben volgehouden en dat jullie de weg weer terug hebben gevonden spanden maar ook wel geweldig om dit te mogen doen.. ze zullen wel dood op zijn geweest is wel gaaf gaaf zeg Sydney zo te mogen zien . Leuke foto's zou zeggen fijn weekend en geniet van jullie verdere reis kijken nu al uit naar de volgende belevenissen en mooie foto's genieten ervan ??? gr ada gerard