JSYK Roadtrip Downunder 2017

Dubai en Sydney

Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover, onze reis naar de andere kant van de wereld. Om daar te komen moet je wel wat uren vliegen, in totaal 21 uur. Er zijn mensen die dat in één keer doen, maar dat leek ons met twee kinderen wel erg lang. Wij hebben er daarom voor gekozen om een overstop te maken in Dubai, de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten.

De vlucht van Amsterdam naar Dubai, waar Yoran en ik (Sabrina) erg zenuwachtig voor waren, viel gelukkig alles mee. Al bij Schiphol verliep alles heel voorspoedig. Nou waren we uiteraard al goed voorbereid op de bagage-controle, dus konden we lekker snel doorlopen. Ruim op tijd waren we in de vertrekhal, waar we nog even een milkshake hebben genuttigd, om vervolgens naar de gate te gaan.

Tijdens het vliegen hebben de jongens zich voornamelijk vermaakt met hun tablet en de onboard entertainment. De vlucht naar Dubai duurde in totaal 7 uur, maar het vloog voorbij.

Eenmaal geland en nadat we de luchthaven uitliepen, op zoek naar een taxi, werden we bevangen door de extreme warmte. Het was inmiddels al na middernacht, maar nog steeds 30+ graden.

In het hotel aangekomen bleek dat we een extra bed miste. Het duurde even voordat dit geregeld was, dus eer we lagen was het al 02:30 uur. Onze wereldreizigers bleken er weinig last van te hebben!

De volgende dag gingen we na een goed ontbijt vol goede moed op pad om Dubai te verkennen. Al direct na het verlaten van het hotel gingen we helemaal stuk door de hitte. Het zweet gutste van onze lijven. Het was dan ook opvallend stil op straat. Snel naar de metro, want daar is airco! De metro was vooral verkoelend, schoon, maar ook bijzonder met aparte vrouwencoupés en uiteraard veel Arabieren en gesluierde vrouwen.

Na een bezoek aan het Dubai Museum, waar we vanaf de metro nog een stuk voor moesten lopen, zijn we weer snel terug gegaan naar het hotel om daar een “verfrissende” duik te nemen. De watertemperatuur scheelde niet veel met de buitentemperatuur, dus echt heel verfrissend was het niet. ’s Avonds hebben we nog een poging gewaagd en zijn we nog naar de Dubai Mall geweest, waar ook de "Burj Khalifa" staat. Elke avond is daar ook een fonteinenshow waar we uiteraard ook naar toe zijn geweest.

Na een goede nachtrust moesten we al vroeg op voor onze vlucht naar Sydney. Deze vlucht duurde 14 uur en ging met de jongens super goed. In Sydney kwamen we 6:00 uur in de ochtend aan. De buitentemperatuur was 7 graden. “Freezing cold” zoals ze dat hier zeggen, maar de temperatuur loopt vrij snel op tot ongeveer 18 graden. Met een zonnetje erbij is dat goed te doen.

Met een taxi zijn we naar de pick-up punt van de camper gereden om ons huisje op wielen te halen voor de komende 6 weken. Het links rijden was voor Jeroen wel weer even wennen. Onze navigatie bracht ons af en toe wat onduidelijke aanwijzingen, maar uiteindelijk zijn we na de nodige voorraad te hebben ingeslagen bij de Woolworths (een supermarkt), aangekomen op onze camping nabij Sydney waar we 3 nachten blijven.

Vandaag zijn we met de trein naar Sydney geweest, waar we uiteraard het Sydney Opera House hebben gezien. Deze keer zijn we ook echt de trappen op geweest. De vorige keren dat we in Sydney waren hebben we het alleen vanaf de verte gezien. Ook zijn we een klein stukje door de Botanical Garden gelopen nabij het Opera House. Verder hebben we nog met de ferry gevaren. Morgen gaan we verder op pad in Sydney en is het plan ook nog om naar Bondi Beach te gaan.

Nel

Fijn dat alles goed gegaan is. Hoop dat jullie een goede camper hebben en Jeroen het links rijden weer onder de knie heeft. Heerlijk natuurlijk om weer een paar dagen in Sydney rond te struinen, het is haast thuiskomen voor jullie

annette

Echt fijn dat de reis zo goed is verlopen, ik vind het een wonder dat de jongens dat zo goed ondergaan, ik zelf zou er nogal onrustig van worden, ha, ha! Is de camper naar jullie zin? Denk dat jullie nog niet helemaal in het ritme van daar zitten, maar dat komt.
Groetjes.....

Monique v. Steenbergen

Super goed om te lezen dat alles goed is gegaan.
Wat een verschil in temperaturen zeg!
Hopenlijk verloopt de verdere reis ook voorspoedig.
Geniet ervan! En Jeroen wel voorzichtig rijden he;) (lijkt me echt vreemd om ineens links te rijden).
Doeggg liefs, mo

(juf) Corry

Leuk om te lezen, wat een avontuur en dit is nog maar het begin.
Groetjes en veel plezier.

Johanna

Veel plezier! De 1e foto's en jullie reisverhaal is alweer geweldig :) Fijne vakantie!

Rina

Zo dat is een goed begin van de reis wat ik tot nu heb gelezen, super wat een ervaring vooral,voor de jongens. Veel plezier