JSYK Roadtrip Downunder 2017

Cairns en vlucht naar Perth

Twee dagen geleden zijn we aangekomen in Perth. Vanuit Cairns vlogen we met Jetstar. Een 5 uur durende vlucht die prima verliep. Het is hier wel een stuk koeler dan waar we vandaan komen. De lange broeken en jassen zijn dus weer uit de tassen gehaald. We hebben nu voor de paar dagen dat we hier zijn een auto gehuurd. “Een vette bak” volgens Yoran en Kai. Gisteren zijn we ermee naar “City Beach” en “Cottesloe Beach” gereden. Even uitgewaaid op het strand, want er staat hier momenteel een behoorlijk wind. Ook zijn we nog eventjes naar Fremantle (Freo) geweest.

In Cairns hebben we ons overigens ook nog goed vermaakt. We zijn daar o.a. naar de “Crystal Cascades” geweest. Dat is een waterval met verschillende plekken waar je ook kan zwemmen, zonder dat je er een krokodil tegen komt. Jeroen en de jongens hebben een duik gewaagd en zijn zelfs nog bijna tot de waterval gekomen.

Ook hebben we een geweldige picknick gemaakt, zoals je dat alleen in Australië kan doen. Gratis BBQ faciliteiten, schone picknicktafels, speeltuin en een super mooi uitzicht op de “Copperlode Dam/Lake Morris”, we moesten er wel 16 km een berg voor oprijden, maar ja…dan heb je ook wel wat! Terug de berg af reed Jeroen nog bijna een slang over. We zijn dus even gestopt om deze (op afstand) goed te bekijken. Volgens een andere automobilist was het een python, dus in catagorie: gevaarlijke dieren, kunnen we deze ook van het lijstje schrappen.

Verder zijn we in Cairns zelf nog naar de Esplanade geweest en hebben we daar gezwommen in de lagoon, een heel mooi zwembad wat speciaal gemaakt is omdat je niet in de zee kan zwemmen vanwege krokodillen en in de zomer ook door kwallen.

De laatste avond in Cairns organiseerde de camping toevallig een “sizzle sausage party” in de kampkeuken. De hele camping was uitgelopen met eigen stoelen, tafels en borden voor deze happening. Ook wij waren uiteraard van de partij. Eerst werden er allerlei spelletjes gedaan en daarna konden we aanvallen. Het was een leuke avond!

De volgende dag moesten we helaas inpakken, wat de nodige stress opleverde. Wat kan er toch veel in zo’n camper gestopt worden. Inmiddels hebben we er zelfs een extra koffer bijgekocht. Na het inpakken zijn we nog naar “Barron Falls” geweest en was het om 15:00 uur tijd om afscheid te nemen van onze camper, waar we 6 weken in hebben geleefd en waar we ongeveer 5000 km mee hebben gereden.

Ada & Gerard

Weer met plezier zitten lezen wat zijn het mooie weken geweest voor jullie
Geniet nog maar van jullie reis je bent zo weer in Nederland en ook hier is het druilerig weer met soms mooie zonnige warme dagen ertussen door geniet er nog maar heerlijk van gr van ons ??

Corry

Geweldig dat ik jullie bijzondere reis mocht volgen.
Geniet er nog maar heel lang van.
Een fijne terugreis en veel groeten van mij.

David,Jill, Edwin en Patricia

Hoi Yoran en kai
ik vind het heel leuk dat jullie een kaart hebben gestuurd en de wilde dolfijnen gevoerd! super cool!!! tot snel XXX Jill

Hoi Yoran en kai
ik vind het cool dat jullie de walvissen hebben gezien tot snel! groetjes David

Hoi Kai, Yoran, Jeroen en Sabrina,

Wij vinden het erg leuk om jullie reis op deze manier te mogen volgen! Met de foto's er ook bij.
Dolfijnen en walvissen in het wild zien is wel heel bijzonder, stiekem ook wel een wens van mij.
Het is duidelijk te zien dat jullie er erg van genieten, het is jullie gegund. Geniet van jullie laatste week in dit bijzonder mooie land!! David wil het niet schrijven, maar mist zijn vriendje Kai wel.

groetjes Edwin en Patricia

Yvonne en Henry

Hoi Jeroen,Sabrina ,Yoran en Kai

Wat een enorme reis hebben jullie gehad!
Veel gedaan en gezien,echt Super hoor?
Wat vliegt de tijd...we wensen jullie een goede terugreis.
En jullie kunnen kijken op een fantastisch vakantie?

Liefs,
Henry en Yvon?

Rob en Joke

net hebben we even een inhaalslag gemaakt met het lezen van jullie reisverslagen en vernemen we tot onze schrik dat jullie vakantie er al weer bijna opzit. Jammer want de verhalen en de foto's zijn zeer vermakelijk. Wat een prachtige reis heb jullie beleefd.
We wensen jullie een goede terugreis en Yoran: Excelsior heeft zijn eerste drie punten binnen.
Na het volgende weekeinde hebben we net als vorig seizoen 6 uit 2.
Groetjes
Joke en Rob