JSYK Roadtrip Downunder 2017

Magnetic Island

Vanaf Airlie Beach zijn we verder gereden naar Townsville, de gateway naar Magnetic Island.

Om op Magnetic Island te komen moet je met een veerpont vanaf Townsville. We wilden graag een hele dag op het eiland vertoeven, dus hadden onze wekker op tijd gezet. Met de camper reden we naar de vertrekterminal en dachten we mooi op tijd te zijn, maar helaas we stonden aan de verkeerde kant van de haven. We zagen de boot liggen aan de andere kant van het water. Ondertussen hadden we nog een kwartier de tijd om de boot te halen. Met een sprint terug naar de camper en met gierende banden naar de andere kant van de haven gereden. Zelfs het poorthuisje bij de parkeerplaats genegeerd, met een boze parkeerwachter tot gevolg, maar het mocht allemaal niet baten. De boot voer voor onze neus weg en wij moesten helaas een uur wachten.

Op Magnetic Island hadden we een buskaart voor de hele dag en zijn we direct naar “Horseshoe Bay” gegaan, waar ze een leuk kleinschalig dierenparkje hebben. Hier kon je o.a. slangen, babykrokdillen, schildpadden en leguanen vasthouden. Ook kon je met een koala op de foto. Yoran wilde de koala wel vasthouden. Ze lijken zo schattig, maar ze hebben wel erg scherpe klauwen vond hij.

Na het dierenparkje zijn we met de bus nog naar “Alma Bay” gegaan, waar we hebben gerelaxt aan het strand en de mannen de zee nog zijn ingedoken.

Eigenlijk was Magnetic Island te kort voor één dag, maar er moeten keuzes gemaakt worden en we willen ook nog wat zien van het gebied boven Cairns.

We zitten nu in Wonga, vlakbij Daintree/Cape Tribulation en gaan vandaag op zoek naar krokodillen !

Monique

Wat geweldig allemaal.
Ik zou geloof ik nooit meer weg willen.
Wat een paradijs.

Veel plezier nog!!

Xxx Mo

AdaGerard sas

Wat leuke foto's zeg echt geweldig je zou daar gewoon willen gaan wonen als je alles zo ziet. Koester deze mooie momenten ? nog geel veel reis plezier ?

Hans en Elly

Prachtig verhaal Geniet maar