JSYK Roadtrip Downunder 2017

Brisbane, dolphins and whales

Het is alweer bijna een week geleden dat we iets op de blog hebben geschreven. Tijd dus voor een korte up-date!

In Tweed Heads hebben wij nog een klein bootje gehuurd om te vissen op de Tweed River. Dit was een geslaagde dag, want al vrij snel ving Yoran z’n eerste vis, een bream en later nog een withing. Allebei te klein om mee te nemen en op te eten, dus hebben we onze vangst weer netjes terug gezet in de rivier.

De volgende dag zijn we naar een camping gereden nabij de grootste stad van Queensland, Brisbane. Met het openbaar vervoer zijn we naar de stad gegaan. Eerst hebben we wat rond gelopen in het centrum, daarna kwamen we uit op het “King George Square”, een plein waar het stadhuis van Brisbane staat. In het stadhuis is het “Museum of Brisbane” gevestigd, waar we ook in zijn geweest. De jongens vonden dit niet zo héél interessant, dus daar waren we weer snel uit, diegene die onze jongens goed kennen, zullen wel begrijpen waarom. Om de drukte van de stad uit te gaan zijn we vervolgens naar de “Botanical Gardens” gegaan. Hier vlakbij is ook het “Sciencentre” waar een mega touchscreen over dinosauriërs was. Vooral Kai kon hier geen genoeg van krijgen. Uiteindelijk zijn we via de “Goodwill Bridge” overgestoken naar “South Bank”, vanwaar we de ferry terug hebben genomen naar het centrum.

Na de drukte van Brisbane zijn we naar het kleine kustplaatsje Tin Can Bay gegaan. Hier was het voor het eerst dat de caravanparken vol zaten. Uiteindelijk mochten we voor een kleine prijs op de parkeerplaats van de camping staan. We vonden dat niet zo’n probleem, want we wilden hier alleen maar zijn voor de “dolphin feeding.” Heel vroeg in de ochtend komen er namelijk wilde dolfijnen naar de aanlegsteiger bij “Norman Point.” De dolfijnen weten dat ze hier vis kunnen krijgen en het is nooit zeker of ze komen, hoe laat ze komen en met hoeveel ze komen. Rond 7:30 uur kwamen de eerste dolfijnen, een moeder met haar jong. Later kwamen er nog drie dolfijnen bij. Echt zo leuk om ze van dichtbij te zien. Yoran en Kai hebben ook allebei een dolfijn vis gegeven. Dat was weer een geweldige ervaring!

Na de dolphin feeding zijn we gelijk doorgereden naar Hervey Bay, vooral bekend vanwege Fraser Island en de walvissen die hier in de baai komen. Uiteraard hebben we weer een walvissentocht gemaakt. Het lijkt misschien zo dat we wel erg vaak walvissen bekijken, maar het is hier nu eenmaal walvissenseizoen en we kunnen er maar niet genoeg van krijgen. Deze tocht was eigenlijk nog beter dan de vorige in Port Stephens. Nu zijn we echt héél erg dichtbij geweest met de boot. Zelfs één keer kwam er een walvis onverwachts direct voor de boot langs, waanzinnig!

Nu zijn we in Yeppoon, waar we twee nachten zullen blijven en gaan we daarna door naar Mackay.

Yvonne

Wat een fantastische ervaring ,er volgen er vast nog meer!!
Veel plezier,
Groetjes.
Henry en Yvon?

(juf) Corry

Hallo Kai......je hebt de walvis toch niet geaaid.
Leuk om jullie te volgen......groetjes!

Nel

Leuk om jullie blog te lezen en de bijbehorende foto`s te bewonderen. dat heb ik net even op de computer gedaan, is toch een stuk beter te zien dan op m`n telefoon. leuk al die walvissen en dolfijnen, daar krijg je nooit genoeg van en Yoran en Kai zijn al volleerde vissers zag ik. Nog heel veel mooie avonturen en heeeeel veel plezier. Dikke kus!