JSYK Roadtrip Downunder 2017

Coffs Harbour en Fingal Head

Na Nambucca Heads zijn we verder gereden richting Coffs Harbour, waar we in 2009 ook al met Yoran (toen 3 jaar) zijn geweest.

Onderweg zijn we eerst nog naar Dorrigo National Park gereden. Dit is een regenwoud (“Where the forest meets the sky”) met mooie uitkijkpunten en watervallen. We hebben daar een kleine wandeling van 2.5 km gemaakt. De paden werden duidelijk aangegeven met bordjes, dus deze keer zijn we niet verdwaald. ’s Avonds zijn we, om ons 2-jarig huwelijk te vieren, nog uit eten geweest bij een pizzeria in Coffs Harbour.

De eerste dag in Coffs Harbour zijn we naar het strand geweest. Een prachtig langgerekt strand met super fijn wit zand. Om echt te zonnen en te zwemmen is het nog te fris, maar de mannen hebben wel tot hun enkels in het water gestaan om te vissen.

De tweede dag zijn we naar de haven van Coffs Harbour gegaan, waar we bij Fisherman Coop de beste “fish & chips” van Australië op hebben. Of ze daar echt de beste vis met patat verkopen weten we niet, maar lekker was het wel! Hierna zijn we naar Muttonbird Island gegaan waar we vanaf een uitkijkpunt hebben genoten van voorbij komende walvissen. Sommigen zo dichtbij, dat je er eigenlijk niet eens voor op een boot hoeft. Echt geweldig!

Nu zitten we in Fingal Head, waar we gisteren zijn aangekomen. We hebben een goede plek, direct aan de strandopgang. Als we buiten zitten kunnen we het strand zien. Heerlijk ook om ’s avonds in de camper de zee te kunnen horen.

Gisteren heeft Yoran een “frisse” duik genomen in het water, terwijl ik (Sabrina) nog met een jas aan loop. Vandaag hebben we vanaf het strand dolfijnen in de zee gezien en zijn we weer naar een uitkijkpunt gelopen om de walvissen te spotten. We raken nog niet verveeld deze te zien! Deze keer waren de walvissen te ver weg om ze goed te kunnen zien, maar we zagen wel een groep dolfijnen in de golven spelen. Dat was een show op de eerste rij, aldus Yoran J

Morgen zijn we ook nog in Fingal Head en daarna gaan we verder naar Brisbane.